Sunday, February 13, 2011

siapa salah?

semalam, supervisor aku datang =.=
dia sangat laa TELITI.
aku n  kakM kira stok seluar yg sama 2 kali. fuhh pening

tgh aku cuba sehabis baik buat-buat rajin dpn supervisor, ada customer panggil.
customer tu nak beli seluar brand sebelah, adoiii mana pulak promoter brand ni, aku dah start nak mengumpat dah =.=
aku selalu risau sikit bilaa nak serve customer brand lain ni, sbb aku bukan tahu pun baju2 diorang letak kat mana.
customer tu lelaki, 30an kot.
nak beli seluar.
nasib baik aku jumpa 'wah legaaa'
dia nak potong seluar.
mcm biasalaa, dia kena bayar dulu.

then, promoter brand sebelah dtg. si W.
okayy aku pun balik counter, dia layan customer tu.
ukur customer tu.
then aku tgk customer tuu pun merayau2 nak tunggu seluar tuu habis jahit. anakk dia ramai, 4 org kot. dahlaa berlari2. hyperactive betul =.=

then, selang beberapa minit, *wahh
time tu aku dah semangat nak balik dah. kepala pikirr nak punchcard je.
customer yg nak potong seluar tu panggil aku, muka dia dah lain mcm. aku dah cuakk, aku buat salah ke

customer : ni bila nak potong seluar ni? *sambil tunjuk seluar dia dlm plastic yg tak terusik atas meja
aku : laa, mana promoter tuu? *aku buat2 tanyaa, n buat2 carik. padahal dah tahu sgt dia kat mana =.=

aku pun ambik seluar tuu, pergi bgth kak H

kak H dah marah dah. 'apa korang niii? tak bgth akak pun nak jahit seluarr ni, habislaa customer marah'

aku : ehh kak, sy mana tahu pape kak, customer tu panggil sy tadi.
si W : sy dah suruh akak D jahitkan dahh. *muka cuak
kak D datang,
kak D : saya tak tahu.. sy tlg potong je, sy tak kata pun nak jahit
kak H : yg kau pun W, apsal kau tak cakap kat akak?
W : sy tak tahu, sy ingat D dah jahit.
pastu semua nak gadoh dahh. kak D dah pandang W mcm nak terajang dah.
nasib baik takda pape jadiii. haha *hiperbola

aku tgk je, semua dah nak tinggi suara. haha.
semua nak salahkan org lain =.=
si W suppose kena settlekan seluar tu sampai habis. sampai dah bg kat tgn customer.
si D pulak, lepas potong seluar, apa salahnya kalau dia dtg kat mesin jahit mintak tlg siapa2 tlg jahitkan, kalau ya pun dia busyy.

manusia =.=
suka menipu. selfish. lepas tangan.

2 comments:

NurKhalida said...

yg kesiannye kau..
x psl2 kau pon kne..

Amirul firdaus said...

tulah..
xpasal-pasal u yg kena..
tak patut, kan??