Sunday, February 27, 2011

gaji

aku ada EPF. yeyeh 
HAHA aku BATAK

selama ni, aku ingat gaji aku short tau =.=
mak aku, Puan Sharifah Rosyah kata, potong EPF tu.
aish, time tu aku mcm tk puas hati, kenapa kena ada EPF niii *gaya budak naif tk tahu apa apa

EPF tu ala ala saving utk kita laa, kata kan kau gaji rm1.00. so gaji kau akan ditarik sedikit ( wah baku)
so tinggal laa rm 0.80 gaji kau.
saving utk hari tuaaa, nanti sampai satu level umur kita, contoh 50thn, kita boleh keluakan semua duit EPF kita sepanjang kita bekerja. yeah KAYA. haha
ni mengikut pemahaman aku, correct me if im wrong :)

aku pun tanya laa org senior kat Parkson, dia kata part time takda EPF semua, aku dah tk puas hati dah, takkan laa gaji aku short mcm tu je =.=
MANA lagi gaji aku?! ni rasa nak mengamuk niii

and and tadi aku dpt pay slip aku,
penyata gaji.
and ternyata gaji aku tak short pun sebenarnyaa, mmg kena potong sbb EPF and SOCSO.
yeah aku happy. sbb gaji aku bukan laahh short, atau dicurikk, dirembat, disonglap oleh siapa siapa.

wah DEWASA betul aku sebab aku bebel bebel pasal EPF ni. teringat zaman kanak kanak, pukul 5 je, mesti keluar main, kalau tk aku mengamuk. skrg, pukul 6 je, kejar nak punchcard. WAHH. membesarrr

selama nii aku langsung tak ambik tahu pasal EPF ni.
cetek sungguh general knowledge aku. 

8 comments:

zaim munizam said...

hauhau dah dpt gaji bgus r.. x tingin ker nk bnje aku ??? hauhuah

Nur Faris Jaafar said...

da kaye nanti, belanje la aq kat mane2.... hahahaha...

mizzbutterfly said...

boleh belanha..kiterog...yeay!!!

Sharifah Nur Aina said...

haha semua nak dibelanja niii

Dahlan said...

Cewah, nampaknya ade orang simpan utk hari tua jer? Well, yes your theory is right. Without getting EPF, you can complain about it.

Ziey said...

sherry da besar....
sherry cantik...
sherry baik...
sherry sopan....
agak2 bila kamo free untuk bersedekaah???haha

Sharifah Nur Aina said...

ohh dahlan, really? we can complain if we dont have epf?

haha ayien, aku rasa gaji kat sogo mesti lg best punyaa :D

Aretea said...

new knowledge for me too. wahh EPF :)