Sunday, January 16, 2011

learn how to respect

RESPECT. HORMAT. hehe penting gila benda ni.
okayla. cerita dia mcm ni. tadi, aku kerja 10am - 2pm.

-.-

rasa mcm nak bakar.

tadi x cukup tangan aku tadi. yela. promoter sebelah2 semua pergi rehat.
aku tinggal terkontangkanting.
ada yg datang beli seluar, pastu nak potong seluar, kena laa ukur.
bila time nak ukur, ada customer lain pulak dtg,

'adik, yg ni saiz L ada x?'

x pun, 'amoii, ini haa, ada itu saiz L x?'

'saya nak seluar hitam yg tebal ada x?'

kelam kabut aku tadi.
okayla takpa lagi semua ni. yg paling x best,

customer, yg dtg, main bukak je baju yg dalam plastik.
padahal display dah ada, kalau lipat balik takpa jugak, dia dah bebel2, dah try, pastu main tinggal je, tinggal baju yg keronyok2 pulak tuu.
*wujud ke perkataan keronyok ni? maksudnya x lipat.
haha.
x pun customer yg suruh kita carik baju. dah laa nak carik satu hal, bila dah jumpa, dia nak baju lain pulak, pastu dia x belii. nasib baik aku x bawak pistol pergi kerja, cehh ganas ni

then ada pulak customer yg dah agree dah nak beli baju tu, aku dah tulis bil, dah siap hantar counter lagi. ingatkan dah selamat bayar dah.
then tiba2 ada promoter lain dtg, hantar baju tu. customer gila tu main tinggal je baju tu kat tempat brand lain. bukan nak pulang balik kalau tanak pun. rasa mcm nak suruh je customer tu jadi promoter seminggu.

tak kisah laa org tu kerja apa pun, kat fastfood ke, jadi cleaner ke, konduktor bus ke, PROMOTER ke,
JANGAN PANDANG RENDAH okay? respect.

x semua customer mcm tu, ada yg baik, siap buat lawak, senyum, customer mcm ni bagus :)
*two thumbs up (^_^)

1 comment:

mizzbutterfly said...

byk benda yg na belajar kan...herm...bagus:) two thumbs up for u :)