Sunday, September 5, 2010

Experiences

experience, pengalaman, asam garam, or whatever laa yang orang panggil. hehe. aku nak cakap psl pengalaman aku kot, sepanjang setahun lebih jugak laa aku duduk menetap kat mrsm Langkawi. haha. jadi budak asrama ni mcm mcm benda baru aku jumpa.


ANIMALS
ada tok- kay ( aku x tahu nak eja laa, ni semua org sebut mcm ni) binatang ni dia susah nak jumpa, tp bunyi dia gila kuat, katak ( argh, menakotkan) disebabkan adanya katak ni, b4 bukak shower, aku mesti buat pusing kepala 360darjah, nak check ada katak ke tak, kadang kadang sampai paranoid terlebih dah. Lipas, argggggg. lipas semuanya jenis yg berani mati, tengah nak guna sinki, dia boleh je dtg konon nak ajak minom kopi, x takot org lgsg. aku yg lari selalunyaa. hey, aku xpenakot okay? thx kepada semua yg tlg pijak kan lipas utk aku :)


CLOTHES
aku x kisah pun basuh baju sendiri. tp kelakar laa nak cite psl baju ni. yang pasti bila aku kata basoh baju sendiri tu bukan aku basuh guna tgn sendiri. aku cuma masukkan duit n washer machine pun bergerak laa. tp nak dpt washer machine kena ada skill. haha. ofcourse laa berebut. ada washer machine 3 ke 4, yg boleh guna 1, 2 je. kena lari lari lepas prep nak dpt washer machine, time tu kat asrama mesti tkda org lagi, mmg marathon laa. x pun, sanggup x tido, nak dpt machine, time tu semua org tido. kdg2 bila dah dpt tuh, machine tu lak x terima syiling, x pun dia telan syiling. time tu laa mmg rasa nak bakar machine. dah dpt basuh lak, nak sidai. ampaian jgn ckp laa, mmg penohh, bau pun boleh thn kalau dah terlalu pack sgt kat ampaian, kdg2 dah sidai, tiba tiba hujan, arghhhhh. lari lari la angkat kain, kelaka betul. tgh discuss physics dlm class, tiba tiba hujan, terus semua org lari balik asrama. makcik betul semua. haha. penoh laa dlm bilik, sidai baju bwh kipas. kat bilik iron jgn ckp laa. mmg penoh. kalau hantar dobi lak, kadang kadang okay, kadang kadang bau dia, aduihhh. busuk.


EXAM
exam. haha. mmg banyak exam. aku perasan, kalau x exam, semua org baek, comel, n peramah. haha. kalau b4 exam tu, tiba tiba semua jadi laen. haha. yg baek terus jadi mcm joker dalam batman. yg peramah terus jadi kera sumbang, ( wow, bersimpulan bahasa) tp ada jugak laa yg terlebih2 time exam, terlebihlebih kat sini maksudnya, mcm dia sorang laa yg exam, mcm dia sorang yg tension. time tu rasa nak bakar org mmg membuak buak. relax laa weh. bukan ko sorang exam. n kalau tgk tong sampah wkt exm, haha, mmg penoh laa packet packet air caffein. nescafe, white coffee. haha. semua org x tido. apa apa pun, semua org dah usaha, harap result semua hebat! amin..


kalau nak share, byk lagi sebenarnyaa. bila dah kat rumah ni, rasa semua experience tu sgt2 laa priceless. susah nak dpt. n lepas spm, dah habis dah. so, bg aku laa, being a student, bukan A je yg kite kejar, pengalaman tu yg plg penting! the most precious thing yg kita akan bawak n praktikkan dalam hidup. kan kan?


For Elevation, Segarian, n all SPM candidates,  straight A+ in our hand. Amin..

No comments: